Σύμφωνα με την μελέτη αυτή που δημοσιεύθηκε πριν λίγες μέρες το υψηλό μορφωτικό επίπεδο δεν μεταβάλλει την πιθανότητα εμφάνισης νοητικής έκπτωσης λόγω ηλικίας αλλά καθυστερεί την εμφάνισή της. Άνθρωποι με πολλά χρόνια σπουδών και υψηλό επίπεδο γνωσιακής λειτουργίας στην ενήλικη ζωή, αργούν να εμφανίσουν σημαντικά γνωσιακά προβλήματα λόγω ηλικίας.
Αυτό το συμπέρασμα καταρρίπτει την υπόθεση ότι η μακρόχρονη εκπαίδευση προστατεύει από την γνωσιακή έκπτωση. Απλά τα άτομα με πολλά χρόνια σπουδών εκπίπτουν από πιο υψηλό επίπεδο εγκεφαλικής λειτουργίας. Επομένως μπορεί να διατηρήσουν για πολλά χρόνια μια μειωμένη αλλά αποδεκτή εγκεφαλική δραστηριότητα πριν ξεπεράσουν το σημείο μετά το οποίο η διαταραχή είναι τόσο έντονη που επηρεάζει την καθημερινότητά τους.
Η μελέτη βασίστηκε σε ανάλυση ερευνών της τελευταίας εικοσαετίας και καταδεικνύει την σχέση της εκπαίδευσης με την γνωσιακή διαταραχή λόγω ηλικίας αλλά και με την άνοια.
Φαίνεται ότι ακόμα και η εκπαίδευση στην παιδική ηλικία εμπλέκεται στην καλή πνευματική υγεία όχι μόνο στην μέση ηλικία της έντονης επαγγελματικής δραστηριότητας αλλά και στην Τρίτη ηλικία. Στέλνεται έτσι και ένα μήνυμα σχετικά με το πόσο σημαντική είναι η επανέναρξη των σχολείων στην πανδημία, απόφαση που θα επηρεάσει τις επόμενες γενιές.
Βελτιώνοντας την εκπαίδευση στο σχολείο βελτιώνουμε την πνευματική ζωή των ενηλίκων και ελαττώνουμε το φορτίο των διαταραχών μνήμης στην δημόσια υγεία.
Πηγή: